rallycrossromania
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
rallycrossromania

Tot ce tine de Campionatul de Rallycross din Romania
 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  

 

 Regulament participare 2012

In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaje : 69
Data de inscriere : 06/03/2012
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti

Regulament participare 2012 Empty
MesajSubiect: Regulament participare 2012   Regulament participare 2012 Icon_minitimeMar 06 Mar 2012, 12:59

REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NATIONAL
DE RALLYCROSS 2012


PRESCRIPTII GENERALE
1.GENERALITATI

Federatia Romana de Automobilism Sportiv organizează Campionatul Naţional de Rally Cross 2012. Campionatul cuprinde competitiile de rally cross înscrise în Calendarul competiţional 2012. Prin înscrierea în Campionat, participanţii acceptă arbitrajul unic al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), pe baza regulamentelor sportive în vigoare la data desfăşurării competiţiei, aplicabile după principiul conform căruia reglementarea particulară primează celei generale.

1.1 APLICAREA REGULAMENTULUI

1.1.1 FRAS elaboreaza, aplica, interpreteaza sau modifica prezentul regulament.
Orice încălcări ale acestor reglementări vor fi raportate Comisarilor Sportivi, care pot impune penalizari. Cazurile care nu sunt prevăzute în acest regulament vor fi solutionate de Comisarii Sportivi, singurii care au puterea de a decide pe timpul raliului.
1.1.2 Directorul de cursă este însărcinat cu punerea în aplicare a acestor reglementări şi a regulamentului particular în timpul derulării raliului şi sesizeaza sau informeaza Comisarii Sportivi de orice incident important care impune o decizie a acestora.
1.1.3 Tot ce nu este autorizat în mod expres de aceste reguli, este interzis.

1.2 LIMBĂ OFICIALĂ

1.2.1 Pentru Campionatul Naţional de Rally Cross 2012 limba oficială este limba română.
1.2.2 In cazul in care se face apel la reglementari FIA elaborate intr-o limba de circulatie internationala, numai traducerea aprobata de FRAS in limba romana poate fi utilizata.

1.3 INTERPRETAREA REGULAMENTULUI

1.3.1 În cazul în care se naşte vreo dispută în legătură cu interpretarea prezentului regulament, numai FRAS (prin Comisiile de specialitate, Consiliul Federal, Comisia de Apel) are autoritatea să ia o decizie.
1.3.2 In mod similar, in cazul in care se naste vreo disputa din aplicarea sau interpretarea prezentului regulament si a textului in limba romana rezultat din traducerea de la art. 1.2.2, FRAS va solutiona disputa, acordand intaietate prezentului regulament.
1.3.3 Sanctiunile de orice fel prevazute in prezentul regulament sunt considerate partial sau integral “disciplinare” in cazurile inaintate spre analiză Comisiei de Disciplina a FRAS. In acest sens se va face distinctie intre “penalizare” ca incalcare a “regulii jocului” si “sanctiunea disciplinara” cu rol corectional.

1.4 VALABILITATE
Aceste reglementari sunt valabile pentru sezonul competitional 2012 si/sau pana la elaborarea unui nou regulament de rally cross. Orice modificari ulterioare vor fi aplicate de la data pe care o va stabili Consiliul Federal FRAS si vor fi publicate cu litera distincta.

2. DEFINIŢII
2.1 BULETIN
Document oficial scris, care este parte integrantă a regulamentului particular al raliului, destinat să îl modifice, să îl clarifice sau să îl completeze.

2.2 COMUNICAT
Document scris, oficial, de natura informativa care poate fi emis fie de catre directorul sportiv fie de catre Comisarii sportivi.

3. CAMPIONAT
Vor fi maxim 12 etape pe an.
În sezonul competiţional 2012, Campionatul Naţional de Rally Cross 2012 va fi alcătuit din 7 etape.
La întocmirea clasamentelor anuale individuale se vor lua în calcul etapele desfăşurate, astfel:
6 etape ................................. toate,
7 etape ................................ n-1
8 etape ................................ n-2
La întocmirea clasamentelor pe echipe se vor lua în calcul toate etapele desfăşurate.

4. OFICIALII UNEI ETAPE DIN CAMPINATUL NATIONAL DE RALLY CROSS

4.1. Comisarii Sportivi
Colegiul Comisarilor Sportivi este întotdeauna format din trei membri. Comisarii Sportivi ai unui competitii sunt propuşi de Comisia Centrală de Arbitri Biroului Executiv al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, care aproba componenta Colegiului si stabileste Preşedintele acestuia. Pe parcursul intregii competitii, Comisarii Sportivi comunica cu Directorul sportiv.

4.2. DELEGAŢI FRAS
Minim următorii delegaţi vor fi numiţi de către FRAS:

4.2.1. DELEGATUL TEHNIC
Delegatul tehnic FRAS va ţine legătura cu directorul de cursă şi va fi şeful Comisarilor tehnici.

4.2.2. OBSERVATORUL FEDERAL
Observatorul federal va inspecta si aprecia competitia din toate punctele de vedere, sarcina sa principala fiind de a raporta catre FRAS modul in care s-au respectat toate prevederile regulamentare.
Observatorul FRAS nu are putere de decizie, insa poate fi consultat de Comisarii Sportivi daca acestia considera necesar.
Observator federal este numit de regulă, din randul membrilor Consiliului Federal al FRAS.
În unele cazuri această funcţie va putea fi îndeplinită şi de arbitri cu experienţă îndelungată, desemnaţi la începutul sezonului de Comisia Nationala de Rally Cross şi avizaţi de către Consiliul federal.

4.2.3 RESPONSABIL CU RELATIILE CU CONCURENTII
Are ca atributii principale informarea concurentilor si rolul de mediator. Este delegat de catre Comisia Centrala de Arbitri.

5. MASINI ELIGIBILE
In CN-Rallycross sunt admise la start masini care apartin Grupei H.
Automobile de Grupa H
Clasa H1 <1400 cmc,
Clasa H2 1400-1600 cmc
Clasa H3 1600-2000 cmc
Clasa H4 >2000 cmc
La clasa H4 sunt admise si automobilele cu tractiune integrala.

Fiecare masina trebuie insotita de un Pasaport Tehnic FRAS. Acesta se obtine de catre fiecare concurent de la FRAS. Pasaportul Tehnic trebuie prezentat obligatoriu la verificarile tehnice ale fiecarui concurs.

6. TIPURI DE COMPETITII
Competitiile de rally cross vor avea loc pe circuite cf. Anexei M (II, art. 3) a Codului Sportiv International. Orice traseu destinat desfasurarii unei etape a CN de Rally Cross trebuie sa fie in prealabil omologat de catre FRAS.
Caracteristicile circuitului:
- lungime minima: 800 m; lungime maxima: 2000 m
- latime minima: 8 m
Numarul de tururi impuse va depinde de lungimea circuitului, lungimea totala sa nu fie mai mica de 3000 m in calificari si 5000 m in finala si nu mai mult de 6000 m in calificari si 8000 m in finala.
Compozitie:
- suprafata acoperita (asfalt, beton etc.): min. 35%, max. 60%
- suprafata macadam:. Va fi udata cu apa
Panta sau rampa maxima: 7%
Start:
- trebuie sa se asigure o linie dreapta de min. 100 m pana la primul viraj
- grila de start trebuie amplasata pe o suprafata uniforma care va fi continuata pe cel putin 30 m dupa linia de start; latimea pistei in dreptul liniei de start va trebui mentinuta pana la si in primul viraj care va avea o raza maxima de 25 m si o schimbare de directie de minim 45 de grade
Sosire: linia de sosire trebuie amplasata astfel incat sa nu se poata intra direct in paddock.
In CN-Rallycross suprafata traseului destinat concursurilor de Rally Cross poate fi asfalt, beton sau macadam.

7. ORGANIZAREA COMPETITIEI
7.1 Sistemul de antrenamente, calificari si finale este specificat in Regulamentul particular al competitiei si descris la art 14 al prezentului regulament.
7.2 In total, numarul maxim de participanti in toate clasele va fi specificat in Regulamentul particular al fiecarei etape.
7.3 Orice sesiune de antrenament care are loc in ziua de dinaintea concursului pe acelasi circuit trebuie sa fie mentionata in Regulamentul Particular si supusa acelorasi reguli de securitate.
7.4 Latimea grilei de start trebuie sa fie conform desenului nr. 1 si trebuie sa permita alinierea a trei-cinci masini pe un rand pe aceeasi suprafata.
7.5 Organizatorul trebuie sa asigure puncte de observare pe intreg circuitul pentru ca arbitrii sa poata sesiza accidentele cauzate in mod intentionat, nefiind permis ca acestea sa fie in avantajul celui care le-a produs.
7.6 Fanioanele trebuie sa fie conforme cu Anexa H a CSI.
Sunt folosite urmatoarele fanioane: verde, galben, albastru, rosu si negru.
- fanionul verde indica sfârsitul unei zone de alerta. Se foloseste dupa depasirea pericolului semnalizat cu fanionul galben;
- fanionul galben - pentru situatii periculoase. Acesta se prezinta in doua moduri:
a. fanion fix = atentie, pericol pe traseu, depasirea interzisa !
b. fanion agitat = atentie, pericol, traseu obturat, incetiniti, depasirea interzisa !
c. doua fanioane agitate = pericol deosebit, depasirea interzisa, fiti gata sa opriti !
- fanionul albastru - aratat pilotului ce urmeaza a fi depasit. Se prezinta in doua moduri:
a. fanion fix = atentie in spate, urmeaza sa fiti depasit, pastrati-va trasa !
b. fanion agitat = permiteti pilotului din spate sa va depaseasca !
Fanionul albastru se prezinta pilotilor ajunsi din urma cu un tur de pilotii fruntasi.
- fanionul rosu - utilizat de Directorul sportiv pentru oprirea imediata a mansei.
Fanionul rosu se arata de catre toti arbitrii de traseu fie la ordinul Directorului sportiv fie in momentul in care un arbitru l-a ridicat daca in zona supravegheata a intervenit o RASTURNARE, un INCENDIU sau un pericol iminent care face obligatorie oprirea cursei.
La vederea steagului rosu toti pilotii sunt obligati sa opreasca si sa astepte indicatiile arbitrilor.
- fanionul negru - utilizat exclusiv de Directorul sportiv, se arata unui pilot care este obligat sa paraseasca pista si sa se indrepte catre parc. Acest fanion se arata din motive tehnice sau pentru incalcarea altor reglementari ale competitiei. Fanionul negru trebuie prezentat impreuna cu un panou fluorescent de 80x60 cm, pe care scrie „fanion negru” si numarul de concurs. Daca fanionul negru este prezentat in calificari, pilotul trebuie sa mearga imediat la boxe; in Finala, trebuie sa mearga in parcul inchis sau in alt loc specificat in Regulamentul Particular.

8.CONCURENTI ADMISI
Orice persoana care detine Licenta de Rally Cross eliberata de catre FRAS, valabila pe anul in curs, este admisa.
Vor fi admise urmatoarele categorii de sportivi:
a) SENIORI – sportivi ce pot participa cu oricare dintre automobilele descrise la pct 5 al prezentului regulament; clasele vor fi constituite din minim 5 automobile de concurs care iau startul
b) JUNIORI : pentru a se constitui aceasta clasa este obligatoriu sa participe la o competitie minim 3 piloti; in cazul in care nu se constituie clasa aceasta va fi comasata cu clasa superioara (1400)
Sportivul trebuie sa aiba acordul notarial al parintilor sau tutorelui legal
Varsta : 10 ani – 14 ani JUNIORI 2
Varsta : 14 ani – 18 ani JUNIORI 3
Autoturism: cilindree maxima 1400 cmc
Un junior care a implinit varsta de 16 ani si a participat in anul competitional precedent la cel putin jumatate din etapele CNRC, poate debuta la seniori la propunerea Comisiei Nationale de Rallycross, cu acordul Consiliului Federal. Comisia Nationala de Rallycross poate propune ca un junior care a implinit varsta de 15 ani sa poate debuta la seniori daca in anul competitional precedent a avut rezultate de exceptie sau a fost declarat CAMPION NATIONAL LA JUNIORI.
c) FEMINA – la aceasta categorie pot participa doamnele si domnisoarele care detin licenta FRAS valabila pentru concurs
d) ECHIPE - formate din minim 3 si maxim 5 piloti inclusiv juniori. Puncteaza cei mai buni 3 piloti inscrisi. Nominalizarea echipei si a clasei la care puncteaza fiecare membru al echipei se va face la inscriere.

9.INSCRIERI-VALIDARI
9.1 Orice persoana care doreste sa participe la concurs trebuie sa trimita inainte la Secretariat cererea de inscriere completata.
9.2 Nici o modificare a cererii de inscriere nu e permisa, odata aceasta inregistrata, cu exceptia celor prevazute de Regulamente.
9.3 In CN-Rally Cross pot concura mai multi piloti pe o masina, la clase de cilindree diferite, superioare celei in care se incadreaza masina; un pilot poate concura la mai multe clase in acelasi concurs, cu conditia ca masina de concurs sa nu fie de capacitate mai mare decat clasa la care se inscrie. In acest caz, este obligatorie participarea la clasa de origine si abia apoi este posibila participarea la o clasa superioara. In oricare din cazuri, antrenamentele cronometrate sunt obligatorii pentru fiecare clasa la care pilotul doreste sa participe.
Sportivul inscris la doua clase si care face parte din cadrul unei echipe va trebui sa declare la inceputul etapei/competitiei, clasa care va puncta pentru echipa.
9.4. Numarul maxim de participanti in cursa va fi 20 piloti/clasa (categorie).
9.5 Prin semnarea cererii de inscriere concurentul si toti membrii echipei sale sunt de acord cu prevederile C.S.I. si prescriptiile prezentului regulament.

9.6 Taxe de inscriere
9.6.1 Taxele maxime de inscriere sunt:
Taxa inscriere 100 lei/concurent
Taxa inscrieri 100 lei/echipa
Taxa inscriere 0 lei/junior/femei
Taxa de inscriere este achitata la verificarile administrative.
9.6.2 Cererea de inscriere nu va fi luata in considerare daca nu e insotita de taxa de inscriere. Nici o masina nu va fi admisa la start daca taxele de inscriere nu au fost platite integral.
9.6.3 Taxe suplimentare trebuie platite de un concurent care refuza publicitatea organizatorului.
9.6.4 Taxele de inscriere se returneaza:
- 100 %, în cazul anulării competiţiei;
- 75 %, concurenţilor a căror înscriere nu a fost validată;
- 50 %, echipajelor/concurenţilor care din motive de forţă majoră, atestate/certificate de către FRAS, sunt în imposibilitate de a lua startul.

10. ASIGURARE
10.1. Organizatorul nu are nici o obligaţie faţă de competitori pentru daune produse lor sau automobilelor de competiţie.
10.2. Prin semnarea cererii de înscriere, concurentii scutesc pe oficiali, arbitri şi organizator sau reprezentanţii acestora şi pe fiecare dintre ei în parte, de orice responsabilitate în legătură cu acţiunile, taxele, cheltuielile, revendicările şi reclamaţiile referitoare la răniri mortale sau altele, provenite sau rezultate prin înscrierea sau participarea acestora la competiţie.

11. AMENDAMENTE-INTERPRETARI
11.1 Orice informatie va fi anuntata concurentilor prin buletine datate si numerotate care vor face parte integranta din regulamentul particular. Toate buletinele vor fi semnate de CCS si afisate la Panoul Oficial.
11.2 Comisarii sportivi au autoritatea absoluta sa ia o decizie cu privire la cazurile neprevazute de acest regulament.

12. VERIFICARI

12.1 Verificari administrative
12.1.1 Doar pilotii trebuie sa se prezinte la verificarile administrative care se vor face la secretariatul competitiei (locul).
12.1.2 Verificarea consta in inspectia documentelor, licentei, etc.
12.1.3 Daca CCS nu da o derogare in acest sens, acei concurenti si piloti care nu se prezinta la verificarile administrative nu sunt autorizati sa ia parte la antrenamente si la nici una din mansele competitiei.

12.2 Verificari tehnice
12.2.1 Orice masina inscrisa in concurs trebuie prezentata de catre pilot sau o persoana care il reprezinta, la verificarea tehnica.
12.2.2 Organizatorul poate prevedea o perioada speciala pentru verificari tehnice pentru concurentii care au intarziat si poate aplica penalitati financiare care trebuie specificate in regulamentul particular.
12.2.3 Orice masina care nu corespunde Regulamentelor de Securitate FIA (anexele J si M) nu este acceptata la start.
12.2.4.Orice automobil care se prezinta la start, la inceputul concursului, cu elemente de caroserie lipsa sau geamuri laterale sparte, parbriz lipsa sau spart/fisurat in zona pilotului nu este acceptata la start. Daca in timpul competitiei se sparge parbrizul, CCS va decide daca pilotul poate relua cursa.
12.2.5 Verificari tehnice suplimentare pot fi facute oricand pe durata concursului.
12.2.6 Fisa de omologare trebuie prezentata Comisiei Tehnice.
12.2.7 Echipamentul pilotilor (combinezon, casca, manusi etc.) trebuie prezentat in momentul verificarii tehnice in acelasi timp cu masina.

13. NUMERE DE CONCURS

Numerele de concurs vor fi intre 601 si 699, in ordinea numarului de puncte acumulate in anul precedent.
13.1 Două panouri pe portierele din faţă măsurând 67 cm. Lungime şi 17 cm. Înălţime incluzând un cm alb de jur împrejur. Fiecare din aceste panouri va conţine un spaţiu de 23X15 cm. pentru numărul de competiţii care va fi întotdeauna în faţa panoului. Numerele vor fi galben fluorescent (PMS 803) cu o înălţime de 14 cm. cu o grosime de 2 cm pe un fundal negru mat. Suprafaţa rămasă din panou este rezervată pentru uzul organizatorului.
Fiecare panou va fi plasat orizontal la marginea fiecărei portiere faţă, cu numărul în faţă. Partea de sus a panoului trebuie să fie plasat intre 7 şi 10 cm sub limita de jos a geamului.
Niciun alt semn, altul decât culoarea automobilului, nu va fi aplicat la mai puţin de 10 cm faţă de panou.

6xx Panou de 15 x 49 cm
pentru
ORGANIZATOR






13.2 Două numere pe fiecare parte pe geamurile din spate cu o înălţime de 25 cm şi o grosime de 25 mm de culoare orange fluorescent (PMS 804). Aceste numere vor fi plasate în partea de sus a geamurilor din spate laterale în apropierea numelui pilotului
6xx
Constantinescu Cornel










14. DERULAREA CONCURSULUI
14.1 Securitatea
Fiecare pilot trebuie:
a) Sa poarte o casca conforma cu una din normele aprobate de FIA;
b) Sa poarte un combinezon dintr-o piesa, ignifugat, strans la incheieturile mainilor si la glezne si omologat conform criteriilor FIA;
c) Sa poarte incaltaminte si manusi din piele ignifugate;
d) Sa poarte o visiera (cozoroc) sau ochelari in cazul in care este practicata o deschizatura in parbriz;
e) Sa fie corect mentinut in scaun de centura de siguranta;
f) Sa pastreze inchis geamul.

14.2 Antrenamente si sedinte cu pilotii
Antrenamentele oficiale cronometrate sunt obligatorii.
Pentru sesiunea de antrenamente libere, pre-grila va fi organizata in 3 intervale, unul pentru fiecare clasa. Daca un interval cuprinde suficiente masini, va putea fi dat startul pentru aceasta grupa. Aceasta procedura va trebui urmata pana la sfarsit.
La fiecare clasă, sesiunea de antrenamente oficiale cronometrate va fi organizata pe 3 ture, dar numai a doua si a treia tura vor conta: va fi retinut timpul cel mai bun realizat intr-una din acestea doua. Fiecare pilot va trebui sa parcurga cel putin un tur in timpul antrenamentelor. Daca nu, va putea sa ia startul in prima Mansa de calificari numai cu autorizarea Comisarilor Sportivi.
Masinile din clase diferite vor concura separat.
14.3 Sedinta cu Pilotii trebuie sa aiba loc intre sesiunea de antrenamente libere si sesiunea de antrenamente oficiale cronometrate. Toti pilotii masinilor admise in concurs trebuie sa participe la sedinta pe intreaga durata a acesteia.

14.4 Calificari
14.4.1 Vor fi trei manse de calificari cu 5 masini pe o linie in fiecare mansa.(vezi desenul 1).
- prima mansa dupa timpii obtinuti in antrenamentele oficiale cronometrate;
- a doua mansa dupa clasamentul primei manse;
- a treia mansa dupa clasamentul primei si a celei de-a doua manse impreuna.
Toti concurentii mansei urmatoare trebuie sa fie prezenti in zona de pre-grila, in timp ce grila curenta este formata, pentru a permite organizatorului sa aduca inainte cati concurenti sunt necesari pentru a completa mansa curenta.
Grila de start a fiecarei manse trebuie organizata pe aceleasi baze: incepand cu cei mai lenti conform timpilor realizati, fiecare mansa cu cel putin 5 masini, exceptie facand ultimele doua manse.
Numarul ramas se imparte in doua si grila de start se va stabili dupa cum urmeaza:
- daca raman 10 masini:
- inainte de ultima mansa: 2-4-6-8-10
-ultima mansa: 1-3-5-7-9
- daca raman 9 masini:
- inainte de ultima mansa: 2-4-6-8-9
-ultima mansa: 1-3-5-7
- daca raman 8 masini:
- inainte de ultima mansa: 2-4-6-8
-ultima mansa: 1-3-5-7
- daca raman 7 masini:
- inainte de ultima mansa: 2-4-6-7
-ultima mansa: 1-3-5
- daca raman 6 masini:
- inainte de ultima mansa: 2-4-6
-ultima mansa: 1-3-5
Daca un pilot nu se prezinta pe grila de start in ultimele doua manse, locul lui va ramane liber si nu va putea fi ocupat de alt pilot.
14.4.2 Reguli comune
Toate mansele de calificare vor fi cronometrate si pilotul cel mai rapid al fiecarei manse va primi 1 punct, al doilea 2 puncte s.a.m.d. Acei piloti care nu au terminat o mansa vor primi 80 de puncte: pilotii care nu iau startul in mansa vor primi 90 de puncte: pilotii exclusi din mansa vor primi 95 de puncte.
Numai pilotii care au efectuat doua manse si au punctat de doua ori cel putin, vor fi admisi in Finale.
O mansa in care pilotul a abandonat, a fost exclus sau nu a luat startul, nu este considerata mansa efectuata. Daca un pilot se afla de doua ori in acest caz nu se califica in finala.

14.5 Finale
14.5.1 Vor fi maximum 3 Finale, pentru un total de 16 piloti calificati. Cei mai buni 5 piloti, avand numarul cel mai mic de puncte din doua manse de calificari, intra in finala A; urmatorii, clasati pe locurile 6 pana la 10, intra in finala B; de la locul 11 la 16 intra in finala C. Castigatorul finalei C intra in finala B si castigatorul finalei B intra in finala A, amandoi pe ultimul loc din grila. Grilele din finale se compun din 6 masini pe 3 randuri. Pilotul cel mai bine clasat in calificari va alege pole position, al doilea va fi pe acelasi rand. Celelalte randuri vor fi decalate. Daca sunt mai putin de 14 piloti calificati vor fi doar Finalele A si B; daca sunt mai putin de 9 piloti calificati va fi doar Finala A in care vor participa doar primii 6 piloti; restul pilotilor vor primii punctele corespunzatoare locurilor 7-9.
14.5.2 Reguli comune
14.5.2.1 Atunci cand doi piloti totalizeaza acelasi numar de puncte pentru intrarea in Finale punctele obtinute in timpul mansei care nu a fost adunata este decisiv. Daca nu se pot departaja timpul cel mai mic din oricare mansa este decisiv.
In cazul in care , datorita numarului mic de participanti, la un concurs se hotaraste ca se alearga doar doua manse de calificare, cand doi piloti totalizeaza acelasi numar de puncte, timpul din antrenamentele cronometrate este decisiv pentru calificarea in finala.
15.2.2 Daca un pilot nu se prezinta pe grila de start in Finala, locul lui va ramane liber si nu va putea fi ocupat de alt pilot.
EXEMPLU :
Consideram ca avem inscrisi 17 concurenti la o clasa (1600 cmc)
1. ANTRENAMENTE CRONOMETRATE
Fiecare din cei 17 concurenti alearga cate 3 ture; prima este libera, urmatoarele doua sunt cronometrate si se retine cel mai bun timp din ultimele doua. Pe baza timpului astfel obtinut se accede in MANSA 1 DE CALIFICARI
2. MANSA 1 DE CALIFICARI (CRONOMETRATA)
Se completeaza primele grile cu 5 concurenti . Avem 2 grile formate din 5 concurenti ( 2 x 5 = 10 ) . Din totalul de 17 raman 17 – 10 = 7 concurenti . Conform art. 14.1 aranjarea in grila va fi urmatoarea (in functie de timpii de la antrenamente):
Grila 1 - 13 14 15 16 17

Grila 2 - 8 9 10 11 12

Grila 3 - 2 4 6 7

Grila 4 - 1 3 5
1, 2, 3,….17 reprezinta pozitiile in clasamentul general la clasa respectiva, in functie de timpul obtinut si punctele acordate .
3. MANSA 2 DE CALIFICARI (CRONOMETRATA)
In functie de timpii obtinuti dupa MANSA 1 DE CALIFICARI se intocmeste un clasament general si pozitiile din Grila 1,2,3,4 vor fi ocupate de alti concurenti .
In functie de timpul obtinut se acorda pentru locul 1 – 1p, locul 2 – 2p, …. Locul 17 – 17p, abandon 80p, cei care nu iau startul 90p, cei exclusi 95p .
4. MANSA 3 DE CALIFICARI (CRONOMETRATA)
Se aduna rezultatele (punctele) din MANSA1 si MANSA 2, se intocmeste clasamentul general si pozitiile din Grila 1,2,3,4 vor fi ocupate de alti concurenti. In functie de rezultatul obtinut se acorda pentru locul 1 – 1p, locul 2 – 2p, …. Locul 17 – 17p, abandon 80p, cei care nu iau startul 90p, cei exclusi 95p.
La sfarsitul MANSEI 3 DE CALIFICARI se intocmeste clasamentul general in functie de CELE MAI BUNE DOUA REZULTATE ( puncte ) DIN CELE 3 MANSE . Pentru FINALE raman doar PRIMII 16 CLASATI . Acestia vor fi impartiti astfel :

5. FINALA A
Primii 5 clasati
6. FINALA B
Urmatorii 5 clasati
7. FINALA C
Ultimii 6 clasati
Se alearga FINALA C, iar castigatorul alearga in FINALA B. Castigatorul din FINALA B intra in FINALA A .

15.GENERALITATI
15.1 Este considerat participant orice pilot licentiat care a trecut de verificarea tehnica si a trecut linia de start in antrenamente prin mijloace proprii masinii.
15.2 a) Daca semnalul de oprire de cursa (steag rosu) a fost aratat pentru orice motiv inainte ca masina care conduce sa fi parcurs toate turele, CCS poate hotari reluarea cursei cu un nou start.
b) Daca este necesar sa se opreasca cursa in caz de urgenta pe motive de securitate sau din cauza unui start fals (anticipat), aceasta se va face aratand fanionul rosu de catre toti comisarii de traseu. Aceasta inseamna ca pilotii trebuie sa incetineasca imediat si sa urmeze indicatiile arbitrilor.
c) CCS va decide care masini sunt autorizate sa reia startul dupa urmatoarele reguli:
In timpul startului, daca un pilot cauzeaza deliberat un nou start, prin jenare sau blocare, pilotul implicat poate fi exclus sau va lua startul din ultima pozitie. Ceilalti vor fi incadrati pe grila conform ultimei treceri prin SOSIRE.
Daca oprirea cursei se petrece dupa ce s-au efectuat jumatate plus unu de tururi complete cursa se consideră a fi incheiată. Clasarea pilotilor va fi conform ultimei treceri prin sosire iar pilotii care au dus la oprirea cursei (producerea unui eveniment) vor fi clasati pe ultimile pozitii.
Daca oprirea cursei se petrece fara a fi efectuate jumatate plus unu de tururi complete, restartul se va da pentru numarul de tururi ramase neefectuate. In acest caz grila de start va fi conform ultimei treceri prin sosire iar pilotii gasiti vinovati vor fi clasati pe ultimile pozitii.
15.3 Start
Startul se va lua cand se stinge lumina rosie a semaforului sau la minutul implinit, in functie de sistemul de cronometrare folosit. Se vor folosi fotocelule pentru fiecare linie de start si trebuie sa fie 12 cm +- 2 cm intre linia sistemului electronic si masina.Timpul va fi inregistrat electronic, la sutimi de secunda. Startul va fi dat numai dupa punerea in functiune a sistemului care detecteaza un start anticipat.
15.4 Start fals (anticipat)
Se consideră start anticipat atunci cand masina paraseste locul de start inainte ca lumina rosie sa se stinga, sau ca minutul de start sa fie implinit şi se va semnaliza prin lumina galbena intermitenta.
Sistemul de detectare a startului anticipat, care obligatoriu va fi pornit inaintea procedurii de start, va fi dublat de control video.
Pentru fiecare linie a grilei vor fi numiti judecatori de start pentru a determina startul anticipat. Cand este detectat un start anticipat lumina de start va fi blocata automat de catre celula si va aparea o lumina galbena intermitenta sau ceasul de start se va opri indicand minutul de start, timp de 7 sec. Pilotii vinovati vor fi sanctionati si se va relua procedura de start. Daca un pilot se face vinovat de un al doilea start anticipat, acesta nu va mai lua startul. Dacă acest lucru se intampla in finală, concurentul va fi clasificat ultimul dintre cei clasati in finala.
CCS va putea folosi orice mijloc video sau electronic pentru a lua o decizie. Pe baza acestor probe, CCS poate schimba o decizie a judecatorilor de fapte.
15.5 Accidente
Daca doua sau mai multe masini implicate intr-un acelasi accident nu pot continua cursa, clasarea lor, una in raport cu cealalta, va fi stabilita dupa ordinea ultimei treceri a liniei de start sau, daca este vorba despre prima tura, dupa pozitia lor pe grila de start.

16. PENALIZARI
Lista de exemple de mai jos nu este exclusiva. Comisarii Sportivi au autoritate deplina in ceea ce priveste penalitatile impuse.
01 Participare a unei masini neadmise in virtutea Art.5 al Regulamentului: start refuzat
02 Absenta licentei valabile: start refuzat
03 Neplata taxelor de participare: start refuzat
04 Vehicule care nu se conformeaza din punct de vedere al normelor de securitate: start refuzat
05 Prezentarea cu intarziere pe grila de start a mansei, daca Directorul Sportiv estimeaza ca aceasta perturba derularea concursului : Excludere din mansa
06 Absenta sau falsificarea sigiliilor de identificare aplicate de comisarii tehnici: Excludere din concurs
07 Deplasarea marcajelor pistei sau conducerea in afara circuitului pentru a castiga timp: Excludere din mansa
08 Starturi anticipate repetate (doua) :
- intr-o mansa: Excludere din acea mansa
- intr-o finala: Clasare pe ultimul loc in acea finala
09 Nerespectarea indicatiilor fanioanelor de semnalizare: Decizia Comisarilor Sportivi
10 Neconformitatea echipamentului pilotului constatata in timpul derularii concursului: Excludere din concurs
11 Incalcarea regulilor de “parc inchis” : Excludere din concurs
12 Pilotaj/comportament nesportiv, daca prin aceasta se creeaza un inconvenient altor piloti participanti in mansa sau finala : Clasare pe ultimul loc in acea mansa sau finala.
13 Loviturile care conduc la schimbarea directiei de mers chiar daca sunt ''lateral cu lateral '', loviturile din spate sau alte lovituri confirmate de arbitri: Clasare pe ultimul loc in acea mansa sau finala, sau excluderea din mansa, in functie de gravitatea faptei.
In plus, Comisarii Sportivi, autosesizandu-se, sau la propunerea Directorului Sportiv, vor putea sa ia o decizie pentru orice situatie neprevazuta de Regulament si sa aplice penalizari conforme cu prevederile regulamentelor FRAS.

17. PARC INCHIS
Masinile tuturor finalistilor trebuie conduse in parc inchis de catre piloti imediat dupa terminarea competitiei. Masinile vor ramane in parc inchis cel putin 30 minute dupa publicarea rezultatelor provizorii si pana la autorizarea de iesire data de catre Comisarii Sportivi. In aceasta zona este interzisa efectuarea oricaror reparatii ale masinii sau realimentarea cu combustibil. Orice incalcare a regimului de parc inchis va atrage excluderea din concurs.

18. REZULTATE
Rezultatele fiecarei manse vor fi comunicate concurentilor imediat ce toate rezultatele au fost primite. Grila finala va fi afisata inainte de startul in Finala.
Toate rezultatele vor fi afisate pe panoul de afisaj si la secretariat.
Rezultatele finale vor fi stabilite dupa punctele obtinute de catre fiecare pilot in Finale, cu exceptia cazului in care nu se desfasoara Finala B, caz in care clasamentul va fi bazat pe pozitiile la iesirea din manse.

19. CONTESTATII-APELURI
19.1 Orice protest este înaintat în scris, însoţit de taxa respectivă, Directorului Sportiv. Protestele verbale, colective, sau cele depuse fără achitarea taxei, nu se iau in considerare. Orice reclamatie trebuie sa fie facuta in scris si remisa Directorului Sportiv sau, in absenta acestuia, unui Comisar Sportiv, insotita de o suma de 50 EURO.
Daca reclamatia face necesara demontarea sau remontarea diverselor piese ale unei masini, reclamantul trebuie sa depuna o cautiune de 150 EURO. În protestele legate de neconformitatea tehnică a unui automobil va fi precizată clar şi fără echivoc, piesa contestată. Aceste proteste trebuie depuse înainte de verificarea tehnică finală.
19.2 Dreptul de a protesta îl are numai pilotul înscris în competiţie sau reprezentantul acestuia înregistrat în acest scop la FRAS, pe cererea de licenţă. Totusi, oficialii pot actiona oricand din oficiu, chiar in cazul in care nu sunt sesizati de o reclamatie (art. 171 din CSI).
În cazul în care un protest necesită demontare şi re-asamblare a unei părţi bine definite dintr-o masina (motor, transmisie, direcţie, sistemul de frânare, instalatii electrice, caroserie, etc), solicitantul trebuie să plătească o taxă suplimentară de depozit pentru fiecare parte. Sumele aplicabile vor fi specificate în regulamentul particular al competitiei.
In eventualitatea unui protest care necesită demontarea automobilului, Comisarii Sportivi vor stabili cautiunea pe baza pretului de catalog (al reprezentantei marcii respective) corespunzator pieselor care nu mai pot fi recuperate, iar pentru manopera se va adauga 10% din totalul reperelor demontate.
Manoperele de demontare–montare vor fi efectuate de mecanicii automobilului controlat. Dacă protestul se dovedeşte neintemeiat, cautiunea va fi preluată în totalitate de cel impotriva caruia a fost depus protestul. Nici una din parti nu are dreptul de a solicita celeilalte posibilele diferente dintre costul estimat de Comisarii Sportivi si costul efectiv de aducere a automobilului in stare initiala.
Pentru automobilele verificate din oficiu, din ordinul conducerii cursei sau al Comisarilor Tehnici, nu se va putea solicita nici o despagubire sau compensare a costurilor legate direct sau indirect de aceste controale.
In masura in care protestul este intemeiat, taxa si cautiunea depusa se restituie partial sau integral celui care a depus-o, dupa caz. In eventualitatea constatarii unor neconformitati, taxa trece in sarcina echipajului gasit vinovat, care in plus, va fi sanctionat conform regulamentelor in vigoare (excludere, suspendare, depunctare, penalizare in timp sau in bani, alte sanctiuni disciplinare).
In mod similar vor fi sanctionate:
- protestele depuse cu rea credinta;
- orice forma de sustragere de la controlul tehnic;
- orice incercare de a ascunde sau inlocui un reper neconform;
- ruperea unui sigiliu sau stergerea marcajelor in lipsa ordinului expres al unui oficial al cursei;
- discutiile in contradictoriu ale pilotului, mecanicilor sau responsabilului desemnat de acestia, cu oficialii care dispun, efectueaza sau supravegheaza aceste controale;
- orice gest nesportiv intre cel care a depus un protest, o contestatie sau apel si cel care este contestat.
Protestele împotriva rezultatelor sau clasamentelor vor fi depuse in maximum 30 minute de la afişarea rezultatelor provizorii la panoul oficial de afişaj.
Cheltuielile necesare pentru operaţiune, precum şi cele de transport al maşinii vor fi suportate de către cel ce depune protestul în cazul în care protestul este neîntemeiat, sau de către concurentul împotriva căruia s-a depus protestul în cazul în care protestul este admis.

Apel
Regulamentul particular trebuie să conţină informaţii cu privire la taxele din Normele financiare ale FRAS, aferente contestatiilor/apelului depus la FRAS.
- pentru cele de competenta Comisiei de Competiţii – 400 euro
- pentru cele de competenta Comisiei de Disciplină – 400 euro
- pentru apeluri (la Comisia de Apel) - 500 euro
Impotriva deciziilor luate de CCS, cel care se considera nedreptatit poate depune o contestatie la FRAS. Intentia de depunere a contestatiei trebuie adusa la cunostinta Colegiului Comisarilor Sportivi în scris, in maxim o oră de la data difuzării/publicării deciziei contestate. Lipsa acestei notificari sau depunerea acesteia in afara timpului regulamentar - atrage decaderea din dreptul la contestatie sau la apel.
Contestatia trebuie depusa la Secretariatul FRAS in maxim 48 de ore de la data primirii notificării de catre Colegiul Comisarilor Sportivi. Este admisa transmiterea acesteia in termenul precizat si prin fax, mail, etc. însoţit de copia ordinului de plată prin care se probează achitarea taxei aferente, calculata conform reglementarilor in vigoare.

20. CLASAMENTE - FESTIVITATEA DE PREMIERE

20.1 Clasamente
Punctele
Clasamentul pilotilor in finale va fi stabilit dupa cum urmeaza:
- in primul rand, pilotilor care au efectuat numarul de ture prevazute, in ordinea in care trec linia de sosire
- in al doilea rand, pilotii care nu au efectuat numarul de ture prevazute, in ordinea numarului de ture efectuate
- in al treilea rand, pilotii exclusi din finala pentru start anticipat, sunt clasati individual, pe ultimile locuri din grila finalei
- in al patrulea rand, pilotii care nu au luat startul, sunt clasati individual, pe ultimile locuri din grila finalei.
Doar pilotii clasificati ca 16 cei mai buni (in fiecare clasa), vor obtine puncte in campionat. Daca un pilot care a obtinut puncte in campionat, este exclus de Comisarii Sportivi, acestia hotarasc daca urmatorul clasat urca o pozitie in clasament.
Punctele vor fi atribuite dupa urmatoarea grila:
- locul I : 20
- locul II : 17
- locul III : 15
- locul IV : 13
- locul V : 12
- locul VI : 11, in continuare, pana la locul 16, se scade gradual cate un punct
In situatia in care nu se constituie clasa se va acorda jumatate din punctaj
Sau
Propunere
Ptr 4 automobile: 13, 12, etc
Ptr 3 automobile: 12, 11, etc
Ptr 2 automobile: 11, 10, etc
Ptr 1 automobil: 10


20.2 Festivitatea de premiere
Premierea la etapa nu este obligatorie daca în clasamente nu figureaza cel putin 4 automobile în competitie. Organizatorul va specifica toate detaliile legate de premii in Regulamentul particular al concursului.

20.3. Festivitatea anuala de premiere

La sfarsitul anului, pilotii care au obtinut cele mai multe puncte, vor fi declarati Campioni Nationali de Rally Cross la grupa şi clasele specificate la articolul 5, cu conditia ca la respectiva clasa sa participe si puncteze pe întreg anul competitional, minim 10 piloti. In caz contrar pilotul care a acumulat punctajul maxim va fi declarat “Castigator al CN-Rally Cross grupa x”. Un pilot nu poate acumula puncte castigate in clase diferite.
Echipa care a realizat cel mai mare punctaj din toate etapele Campionatului National de Rally Cross, va fi
declarata CAMPIOANA NATIONALA.
În afara cazurilor de forta majora, orice pilot de pe locurile I, II si III care nu va fi prezent la GALA
CAMPIONILOR vor fi sanctionati cu amenda în valoare de 200 euro. Pe podiumul de premiere, în mod obligatoriu, se vor prezenta numai pilotii nominalizati, fara alte persoane.






REGLEMENTARI TEHNICE SPECIFICE
RALLYCROSS

1. DEFINITIE SI OMOLOGARE
Cuprinde automobile neomologate FIA sau cu omologare expirata si automobilele omologate FIA care datorita modificarilor aduse, nu mai pot fi incadrate in grupele N sau A.

2. GREUTATI
Masa/greutatea automobilelor este la liber.

3. MODIFICARI SI ADAUGIRI PERMISE
3.1. Generalitati
Piesele mecanice pot face obiectul tuturor operatiilor de prelucrare mecanica, tratament termic si acoperiri chimice, nefiind necesara identificarea originii, exceptând orice piesa utilizata pentru directie sau frânare.
3.2. Motor
Sunt permise orice modificari la motor fara a se depasi capacitatea cilindrica a clasei respective .
a) Blocul motor si chiulasa (chiulasele) trebuie sa provina de la un automobil de serie cu sau fara omologare FIA, sau cu omologare FIA expirata.
b) Sistemul de alimentare: este permisa alimentarea cu carburator, injectie de benzina sau motorina.
c) Aprinderea: la liber.
d) Sistemul de racire: la liber, cu conditia ca radiatorul sa nu depaseasca perimetrul automobilului, sa nu fie situat deasupra nivelului inferior al ramei parbrizului si sa nu fie montat în habitaclu.
e) Sistemul de ungere: la liber, conform art. 255.5.1.14.
3.3. Sistem de evacuare conform art. 252.3.6.
– Este permisa modificarea esapamentului incepand cu primul segment si pana la iesire, dar iesirea trebuie sa se faca la nivelul extremitatilor caroseriei, atat pentru iesirea laterala cat si pentru iesirea in spate.

4. TRANSMISIA
La liber, cu conditia sa fie prevazuta o treapta de mers înapoi la cutia de viteze (conform art. 252.4).
Ambreiajul este la liber.
Interiorul cutiei de viteze este la liber.
Diferentialele autoblocante sunt autorizate.
Sistemele de control al tractiunii pot fi decuplate.
Standurile cu role pentru incalzirea motorului si transmisiei sunt permise.

5. SUSPENSIA
Este la libera alegere.

6. ROTI SI ANVELOPE
Sunt la libera alegere.
Nu se admit anvelope cu crampon metalic.

7. SISTEMUL DE FRÂNARE
Este obligatoriu ca toate componentele utilizate sa provina de la automobile omologate, cu omologare expirata, din fabricatia de serie sau sa fie construite de constructori specializati. Sistemul de frânare trebuie sa fie conform prevederilor art. 253.4 si 255.5.5.

8. DIRECTIA
Este obligatoriu ca toate componentele utilizate sa provina de la automobile omologate, cu omologare expirata, fabricatia de serie sau sa fie construite de constructori specializati. Este permisa deconectarea sistemului de directie asistata.

9. SASIU - CAROSERIE
Trebuie sa provina din productia unui constructor de automobile;
Trebuie sa fie o caroserie de constructie inchisa;
Portiere: sunt obligatorii minim doua portiere care prin deschiderea lor, sa permita liber si usor accesul la scaune;
Placile de înmatriculare si suportii lor se pot îndeparta .
Capotele vor fi astfel fixate încât sa urmareasca linia generala a caroseriei, nefiind permisa modificarea spatiilor dintre acestea si piesele de caroserie învecinate. Se va mentine întarirea prin chesonare a capotelor cel putin pe conturul acestora.
Toate elementele caroseriei trebuie sa fie bine asamblate, fara grad de libertate si vor acoperi toate partile mecanice, inclusiv cele patru roti ale automobilului.
Este interzis orice dispozitiv aerodinamic transversal, longitudinal sau altfel, rigid sau flexibil, escamotabil sau fix, pivotat sau culisat, interpus între sol si automobil.
Parbriz: Este obligatorie utilizarea unui parbriz omologat, monobloc, din sticla stratificata.
Stergatoare de parbriz: sunt la libera alegere, cu respectarea prevederilor art. 255.5.7.2.3.
Se permite montarea de scuturi de protectie inferioare, cu conditia ca acestea sa fie efectiv elemente de protectie pentru motor, radiator, suspensie, cutie de viteze, rezervor, transmisie, esapament.
Sunt interzise intaririle mascate ale caroseriei, cu tevi de diferite profile, in partea frontala, laterala sau spate.
Pe fiecare capota se vor monta cel putin doua fixari suplimentare. Sistemul original de inchidere a capotei va deveni inoperant sau va fi suprimat. (obligatoriu capota fata, facultativ capota spate)
Este obligatorie mentinerea barelor de protectie originale sau care provin de la automobile de serie.
Vizibilitatea spre spate trebuie asigurata cu doua oglinzi retrovizoare exterioare (una pe partea stanga si una pe partea dreapta). Oglinda retrovizoare interioara este facultativa.
Automobilele vor fi echipate in fata si spate cu ocheti de remorcare. Ochetul va fi usor vizibil si vopsit in galben, rosu sau portocaliu.

10. HABITACLU
In interiorul habitaclului se permite instalarea echipamentului de securitate. Orice alt obiect trebuie fixat si asigurat corespunzator. Ornamentele, tapiteria interioara, izolatia antifonica, covoarele, etc. pot fi indepartate.

11. SISTEMUL ELECTRIC
Bateria de acumulatori trebuie fixata ferm iar daca se afla in habitaclu, va fi acoperita intr-o carcasa metalica etansa. Farurile si semnalizatoarele pot fi indepartate, dar locasurile acestora se vor acoperi pastrand linia originala a caroseriei.
Fiecare vehicul va fi echipat cu doua lumini de stop rosii, cu o suprafata minima de 60 cm2 si becuri de minim 21 W, plasate simetric si vizibile din spate se va aplica o lampa de culoare rosie, aprinsa in permanenta (tip “pozitie”) pe pavilion sau haion, intr-o zona vizibila.

12. REZERVORUL DE COMBUSTIBIL
Acesta trebuie fixat ferm si protejat la impact si la incendiu.
In cazul in care rezervorul de carburant este instalat in portbagaj si scaunele spate sunt scoase, un perete despartitor rezistent la foc si etans la flacari trebuie sa separe habitaclul de spatiul in care se afla rezervorul. Rezervorul trebuie sa aiba un sistem de ventilatie in exteriorul habitaclului .

13. CARBURANT, ALIMENTARE
Alimentarea cu combustibil se face numai in zonele permise de organizator, din canistre metalice, cu motorul oprit.

14. CENTURI DE SIGURANTA
Sunt permise numai centuri de siguranta in minim trei puncte, montate conform standardelor FIA. Acestea nu pot fi fixate de scaune sau suportii acestora.

15. SCAUNE SI SUPORTI
Pot fi utilizate numai scaune fabricate de un producator autorizat. Fixarea acestora se face in minim 4 puncte, cu suruburi de minim M8.

16. SISTEME DE STINGERE A INCENDIILOR
Un stingator manual, aflat in perioada de valabilitate, este obligatoriu. Acesta trebuie fixat ferm in habitaclu si in asa fel incat sa poata fi actionat de pilotul asezat normal in scaun si legat cu centura de securitate.

17. PARBRIZE, GEAMURI
Parbrizul poate fi numai din sticla stratificata.
Geamurile laterale si spate pot fi numai din sticla securizata sau plastic. Grosimea minima pentru cele de plastic este de 5 mm.
Se permite montarea unui rezervor suplimentar pentru spalarea parbrizului.

18. STRUCTURA DE SECURITATE (ROLL-BAR)
Aceasta se confectioneaza si se monteaza conform normelor FIA si se autorizeaza de FRAS.

19. INTRERUPATORUL GENERAL
Acesta trebuie sa intrerupa toate circuitele si trebuie sa poata fi manevrat si din interior si din exterior. Comanda exterioara va fi montata la baza stalpului parbrizului si va fi marcat cu un fulger rosu intr-un triunghi albastru cu marginea alba cu baza de cel putin 12 cm .

20. BAVETE ( Aparatori de noroi )
Sunt obligatorii. Forma lor trebuie sa respecte linia arcelor de aripa.
Acestea trebuie sa acopere in intregime planul exterior al rotii si intreaga lor latime, iar inaltimea maxima de la sol sa fie de 5 cm.

21. DISPOZITII FINALE
Situatiile neprecizate in aceste reglementari se supun deciziei Comisarilor Tehnici si Colegiului Comisarilor Sportivi delegati la competitie
Sus In jos
http://www.rallycrossromania.ro
 
Regulament participare 2012
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Pitesti Bradu
» regulament particular etapa a VI-a de Rally Cross Cristian 29-30 sept 2012
» Regulament particular al etapei a III-a CNRC
» Regulament particular etapa a VI-a Stefanestii de jos
» Clasament CNRC -2012 Etapa a II a 2012

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
rallycrossromania :: rallycrossromania.ro :: Regulament RallyCross-
Mergi direct la: